Stredná odborná škola obchodu a služieb, Ul. 1. mája 1264, 020 01 Púchov, používa na tomto webovom sídle súbory cookies, ktoré sú použité za účelom sledovania návštevnosti webového sídla alebo k prispôsobeniu zobrazenia webových stránok www.sosospu.sk . Prehliadaním a použitím príslušného nastavenia webového prehliadača vyjadrujete súhlas s ich používaním.

Prijať cookies Odmietnuť cookies Nastaviť cookies
SOŠ obchodu a služieb, Ul. 1. mája 1264, Púchov
SOŠ obchodu a služieb Púchov SOŠ obchodu a služieb, Ul. 1. mája 1264, Púchov
  • Kontakt
  • RSS
  • Mapa stránky
    • Facebook logo Facebook
  • Hlavná stránka
  • O škole
    • História školy
    • Školský poriadok 2025/2026
    • Verejné obstarávanie
    • Školský podporný tím
    • Rada školy
    • SR RZ – RZ
    • Školský parlament 2024/2025
    • Sociálny pedagóg
    • Výchovný poradca
    • Naše prevádzky
    • Odpredaje a nájmy (OVS, zámer)
    • Správy o činnosti
    • Zverejňovanie dokumentov
    • Žiadosť o odpis
    • Potvrdenie o návšteve školy
    • Poukázanie 2% z dane
    • Prístup k informáciám
  • Štúdium
    • Študijné odbory
    • Učebné odbory
    • Nadstavbové štúdium
    • Duálne vzdelávanie
    • Záujmová činnosť (krúžky) v školskom roku 2025/2026
    • Prijímacie konanie
    • MATURITA 2025
    • Termíny školských prázdnin v školskom roku 2025/2026
  • Projekty
    • Národné projekty : Pomáhajúce profesie v edukácii detí a žiakov a Pomáhajúce profesie v edukácii detí a žiakov II
    • Nemecko 2018
    • Projekt KomPrax
    • Leonardo da Vinci 2013/2014
    • Hostia zo Slupska - VETPRO
    • Za európskym okrúhlym stolom 2011
    • Leonardo da Vinci 2010/2011
    • Leonardo da Vinci 2009/2010
    • Leonardo da Vinci 2008/2009
    • Leonardo da Vinci 2007/2008
    • Leonardo da Vinci 2006/2007
    • Leonardo da Vinci 2005/2006
    • Leonardo da Vinci 2004/2005
    • Leonardo 2006 - 2008 Historická kuchyňa a súčasné stravovanie
    • Maďarská škola z Debrecenu u nás v roku 2005
    • Projekt Elektronizácia učebných osnov
    • Leonardo da Vinci 2002 - naši vo Waldkirchene
  • Podujatia, akcie
  • Aktuality
  • Zahraničná prax
    • Švajčiarsko cez EF, UMB 2018
    • Švajčiarsko cez EF, UMB 2017
    • Švajčiarsko cez EF, UMB
    • Švajčiarsko 2016 2017
    • Švajčiarsko 2016
    • Írsko 2016
    • Grécko 2015
  • Konzultačné hodiny
  • Pre učiteľov
    • Známky
    • Suplovanie
  • Pre študentov
    • Tlačivá a žiadanky
    • Zadelenie žiakov na pracoviská
    • Známky
    • Potvrdenie o návšteve školy na rodinné prídavky
    • Žiadosti zákonného zástupcu
    • Žiadosti plnoletého žiaka
    • Priepustka
    • Písomky/DÚ
    • Tehotenské štipendium
    • Digitálna knižnica
    • eLearning
  • Ponuky práce
  • Školská jedáleň
  • Kontakt
    • Prevádzky školy

  • Fotogaléria
  • Videogaléria
  • Dokumenty

  • Adresa školy.
    Ul. 1. mája 1264
    Púchov

    Sekretariát: 042/4631 360
    Email: info@sosospu.sk
    IČO: 000 158 569

     

    qr kod skoly sosos puchov

  • Facebook logo Facebook
  • Kontakt
  • RSS
  • Mapa stránky
  1. Hlavná stránka
  2. Aktuality
  3. Hodnotenie žiakov v II. polroku šk. r. 2019/2020

Hodnotenie žiakov v II. polroku šk. r. 2019/2020

Na základe usmernenia ministra školstva Mgr. Branislava Gröhlinga a  posúdenia možnosti klasifikácie žiakov SOŠ obchodu a služieb v Púchove, jej prehodnotenie v jednotlivých predmetových komisiách a na základe odsúhlasenia pedagogickou radou per rollam, dňa 16.04.2020 vydávam v čase mimoriadnej situácie tieto pokyny na klasifikáciu žiakov v SOŠ obchodu a služieb v Púchove :

Základné princípy hodnotenia žiakov v čase prerušeného vyučovania:

  • zabezpečiť spravodlivosť pri hodnotení každého žiaka rešpektovaním individuálnych podmienok na domácu prípravu a dištančné vzdelávanie,
  • sústrediť pozornosť na poskytovanie slovnej spätnej väzby,
  • akceptovať jedinečnosť podmienok žiakov na vzdelávanie,
  • V rámci priebežného hodnotenia je  možné využiť aj kombinované hodnotenie (klasifikáciu a slovné hodnotenie)
  • V rámci záverečného hodnotenia sa bude využívať klasifikácia predmetu.
  • Pri hodnotení sa odporúča zohľadniť aj sebahodnotenie žiaka.
  • U žiaka so zdravotným znevýhodnením je potrebné zásadne  prihliadať na jeho znevýhodnenie a zaujať dôsledný individuálny prístup k práci so žiakom, komunikáciou a jeho hodnotením a klasifikáciou.
  • Žiak s mentálnym postihnutím, žiak s autizmom alebo ďalšími pervazívnymi  vývinovými poruchami sa môže hodnotiť aj slovným komentárom o dosiahnutých vzdelávacích výsledkoch bez vyjadrenia stupňov.

Zásady hodnotenia

1. V čase mimoriadnej situácie nemôžu byť hodnotenie a klasifikácia znížené len na základe neplnenia požiadaviek na domácu prípravu a dištančného vzdelávania z objektívnych príčin.

2. Priebežné hodnotenie má mať charakter konštruktívnej spätnej väzby poskytovanej žiakom počas učenia sa. Má mať motivačný charakter, pomenovať žiakom chyby, ktoré robia a navrhnúť postup pri ich odstraňovaní. Priebežné hodnotenie má mať značne individualizovaný charakter, zohľadňovať vekové a individuálne osobitosti žiaka a prihliadať na jeho momentálnu psychickú i fyzickú disponovanosť.

3. Pri priebežnom aj záverečnom hodnotení sa prihliada predovšetkým na osobitosti, možnosti a individuálne podmienky na domácu prípravu počas prerušeného vyučovania v školách.

NEKLASIFIKOVANIE PREDMETOV

V čase prerušeného vyučovania nie je možné naplniť ciele niektorých predmetov ich plnohodnotnou realizáciou. Na základe podkladov z predmetových komisií a odsúhlasenia pedagogickou radou per rollam  v II. polroku školského raka 2019/2020 nebudú klasifikované  tieto predmety:

  • Telesná a športová výchova vo všetkých ročníkoch
  • Odborné kreslenie v 1. ročníku, odbor kaderník a odbor cukrár
  • Cvičenia z modelovania v 3. ročníku, odbor cukrár kuchár
  • Estetická a výtvarná výchova v 2. ročníku, odbor kozmetik
  • Administratíva a korešpondencia v 3. ročníku hotelovej akadémie a v 2. ročníku , odbor obchod a podnikanie
  • Odborná prax –  v prvom ročníku NŠ, v odboroch : vlasová kozmetika a spoločné stravovanie

Získavanie podkladov na hodnotenie

  1. Podklady na hodnotenie výchovno-vzdelávacích výsledkov žiakov počas prerušeného vyučovania v školách získava učiteľ najmä z portfólií žiackych prác a rozhovormi so žiakmi. Podkladmi môžu byť projekty, riešenia komplexných úloh, tematické práce, samostatné praktické práce a plnenie dištančných úloh a zadaní, spracovaných žiakmi počas domácej prípravy s prihliadnutím na individuálne podmienky každého žiaka.
  2. Vzhľadom na charakter praktickej prípravy žiakov SOŠ obchodu a služieb sa odporúča viesť žiakov k praktickej realizácii zručností, na ktoré je škola zameraná aj v domácom prostredí (príprava teplých a studených jedál, diétnych jedál, normovanie a kalkulácia. Príprava jednoduchých a zložitých  múčnikov, zákuskov,  krémov, miešaných nápojov, miešanie šalátov, prestieranie slávnostných tabúľ, zostavovanie jedálnych a nápojových lístkov, predvedenie základných druhov líčenia s korekciou tváre, úprava a ošetrovanie nechtov, ošetrovanie rúk, tváre, celého tela, tvorba jednoduchého a náročného pánskeho a dámskeho účesu, precvičovanie techník strihania vlasov, farbenia vlasov, ondulácia vlasov apod.) Technické možnosti žiakov vo väčšine prípadov umožňujú zasielanie fotodokumentácie  prípadne videí z domácej prípravy majstrovi odborného výcviku alebo učiteľovi odborného predmetu s následnou konzultáciou a odborným usmernením.
  3. V čase prerušeného vyučovania sa neodporúča hodnotiť žiakov iba  na základe testov a písomných skúšok. Tie by v tomto období mali mať menšiu váhu. Dôležitú úlohu tu zohráva prístup žiaka k povinnostiam, úlohám a zadaniam projektov, jeho vlastná aktivita a iniciatíva.
  4. V čase mimoriadnej situácie sa ruší povinnosť realizovať predpísané kontrolné písomné práce, vyplývajúce z výkonového štandardu štátneho vzdelávacieho programu.
  5. Po obnovení vyučovania v školách sa písomné a ústne skúšanie nerealizuje najmenej dva týždne od nástupu žiakov do školy, v prípade žiakov posledných ročníkov štúdia najmenej jeden týždeň.

Pedagogická rada

  1. Hodnotiaca pedagogická rada sa v priebehu prerušeného vyučovania v školách nekoná.
  2. Ak termín klasifikačnej pedagogickej rady pripadne na obdobie prerušeného vyučovania v školách, náhradný termín klasifikačnej pedagogickej rady bude najneskôr do dvoch týždňov od obnovenia vyučovania v školách. V prípade, že sa vyučovanie v školách neobnoví do 15.6., riaditeľka zabezpečí konanie pedagogickej rady elektronicky (napr. per rollam) tak, aby žiaci mohli dostať vysvedčenie v riadnom termíne.
  3. Na základe priebežného hodnotenia žiakov pedagogickými zamestnancami, bude v čase mimoriadnej situácie,  škola písomne  informovať  zákonných zástupcov a plnoletých žiakov, ktorí sa nezapojili do dištančného vzdelávania.

 

Ukončenie stupňa vzdelania

Bude vydané samostatné usmernenie.

Postup do vyššieho ročníka

  1. V čase mimoriadnej situácie nemôže byť žiak zo žiadneho predmetu hodnotený stupňom prospechu nedostatočný, t.j. nemôže opakovať ročník  okrem prípadov, uvedených v bode 2 a 3.
  2. V čase mimoriadnej situácie, na základe rozhodnutia pedagogickej rady,  je možné určiť pred postupom do vyššieho ročníka preskúšanie u tých žiakov, ktorí zo subjektívnych príčin neplnili požiadavky vyučovania na diaľku, a dosiahli neuspokojivé výsledky za obdobie pred prerušením vyučovania. Preskúšanie je možné najskôr dva mesiace po obnovení vyučovania v školách alebo do 31.8.2020.
  3. V čase mimoriadnej situácie žiaci, ktorí v 1. polroku dostali známku nedostatočnú z dvoch a viac predmetov alebo boli neklasifikovaní, môžu na základe rozhodnutia pedagogickej rady,  absolvovať komisionálne skúšky najneskôr do 31.8.2020.
  4. Aj v čase mimoriadnej situácie naďalej platí  Zákon č. 245/2008 Z.z. o výchove a vzdelávaní (školský zákon) a o zmene a doplnení niektorých zákonov podľa § 57 odsek 3; ak žiak alebo zákonný zástupca žiaka má pochybnosti o správnosti klasifikácie na konci druhého polroka, môže do troch pracovných dní odo dňa vydania vysvedčenia požiadať riaditeľa školy o vykonanie komisionálnej skúšky.

 

V Púchove, dňa 21 . apríla 2020                                         

 

                                                                                         Mgr.  Iveta Mináriková

                                                                                                   riaditeľka školy

 

 


Vytlačiť

Partneri

Hotel Podhradie
Šport centrum
Jan Ihrisky
Deichmann
Lidl
  • Debarierizácia väčších stredných škôl
  • Pomáhajúce profesie
  • Edupage prihlásenie
  • Jedálny lístok
  • ESF a EFRR
  • Duálny systém
  • Hrdina remesla

SOŠ obchodu a služieb, Ul. 1. mája 1264, Púchov

TSK Erb

Organizácia je v zriaďovateľskej pôsobnosti Trenčianskeho samosprávneho kraja

  • O škole
  • Štúdium
  • Projekty
  • Podujatia, akcie
  • Aktuality
  • Zahraničná prax
  • Konzultačné hodiny
  • Pre učiteľov
  • Pre študentov
  • Ponuky práce
  • Školská jedáleň
  • Kontakt
  • Facebook logo Facebook

Adresa školy.
Ul. 1. mája 1264
Púchov

Sekretariát: 042/4631 360
Email: info@sosospu.sk
IČO: 000 158 569

 

qr kod skoly sosos puchov

Generuje CMS BUXUS
Ochrana osobných údajov | Cookies nastavenie | Cookies | Vyhlásenie o prístupnosti | Technický prevádzkovateľ | Správca obsahu